אפשר לומר שבימינו כל עסק שהוא בין אם מדובר בעצמאי שעובד מהבית וכמעט שזה לא משנה באיזה תחום ובוודאי אם מדובר בחברה המספקת שירותים ואו מוצרים, חייבים חיבור רציף ויציב לרשת. אז נכון שתשתיות התקשורת בישראל "עברו דרך" והן היום יציבות ומפותחות יותר מבעבר.
בהערת ביניים נציין שבתחום הזה של פריסת רשתות תקשורת מהירות אנו עדיין בפיגור טכנולוגי מול לא מעט מדינות חלקן אף נחשבות פחות מפותחות מאיתנו בלא מעט מדדים. גרוע מכך, לא פעם האזרחים במדינות אלה נהנים מפיתוחים חדשניים וטכנולוגיות חדשניות שיצאו מארץ הקודש אבל עדיין לא מיושמות בה.
ובכן, למרות שהמצב בישראל השתפר עדיין אנו חווים מעת לעת תקלות כאלו ואחרות של: ניתוקים חוזרים ונשנים, איטיות מכעיסה וכד'. אז מעבר לחוסר הנוחות ותחושת הכעס שמעוררות תקלות אלו. ניתוק מהרשת עלול לגרום לפגיעה במוניטין של העסק ואף להפסד של לקוחות ועסקאות.
ברוב המקרים כאשר אנו נתקלים בתקלה כזו נרוץ לחפש מי בכלל הספק שאליו אנו מחוברים (מי זוכר) וגם במקרה שהיינו מסודרים (אחרי הפעם הקודמת שנתקענו החלטנו לרשום את זה במקום ש"נזכור") ואנו יודעים מי הספק ולאן להתקשר, נצטרך לצלוח את אתגר המענה הקולי עד שנגיע למחלקת התמיכה אבל גם שם זה לא תמיד נגמר. מי מאתנו לא שמע את המשפט: "זה לא אנחנו זה ספק התוכן" או יש לך בעיה בתשתית תפנה למי שהתקין לך את המודם" וכדומה.
המצב המתואר לעייל יצר תת תחום חדש של "אינטרנט לעסקים" ובשוק ניתן למצוא חברות המספקות שירותי אינטרנט לעסקים במתכונת של "one stop shop", לפיה אתה מתקשר לחברה אחת ונציג מטעמה מלווה אותך לכל אורך הדרך עד לפתרון התקלה. אין יותר טרטורים והעברת אחריות בין ספקי שרותים שונים.
חברות אלו מתהדרות לא פעם בטייטל של "ספקי בוטיק" אשר מעבר לנוחות שבפניה לגורם אחד יתנו לך (לעיתים אף כברירת מחדל) שירותי אינטרנט מהיר יותר ושירותים נוספים בדמות אבטחת סייבר משופרת באמצעות חומרה ייעודית או תוכנה כמו checkpoint firewall וכד'. במקרים מסויימים ובעיקר כאשר מדובר בחברות אשר צורכות רוחב פס גדול מהחבילות או הסטנדרטיות או כזה שמאופיין בפיקים של צריכה. החברות האלו ידעו להציע ללקוח גם ניתוח סטטיסטי המאפיין צרכי הרשת שלו וידעו להתאים עבורו חבילה אופטימלית במונחי עלות/צריכה.
שירות נוסף שמתאים לחברות ועסקים בינלאומיים שצריכים חיבור רצוף וקבוע 24/7 (מתאים גם לעסק קטן שמוכר ברשת ויש לו קונים מכל רחבי העולם ששעות וימי העבודה שלהם לא חופפים את אלו שבישראל) הינו חיבור כפול ואף סלולרי שמבטיח uptime של 99.999%. ברגע שחיבור אחד קורס השני נכנס מיד לפעולה כדי לא לפגוע בתדמית החברה, בשביעות רצון הלקוחות ובשורה התחתונה להפסד עסקאות.
אז אם יש לכם עסק ואפילו אם לא חוויתם בעצמכם (נדיר) את החוויה של לדלג בין מוקדי שירות כאשר העסק שלכם offline או כאשר יש לכם עובדים שבוהים במסך מבלי יכולת לעבוד ללא חיבור לרשת. חסכו לעצמכם את עוגמת הנפש וצמצמו את הסיכון. לא פחות חשוב לומר שכלל לא בטוח שזה יעלה לכם יותר כל מה שצריך הוא לפנות ולברר ולא להסתפק בהרגלים הישנים.
מירי